11 april 2011

Ekorrhjulet

Mitt ekorrhjul består av en massa olika pinnar och stickor, plastringar från någon övergiven gammal leksak och på vissa ställen är det hål, hål som gör att man ramlar igenom med ena foten och måste kämpa sig upp igen och får blåsor i händerna.  I mitt fall är det inte hastigheten på hjulet som är problemet, utan själva hjulet i sig… varför är jag fast i just detta hjul… eller snarare varför är jag fast i hjulet? varför kan jag inte bara hoppa ur och gå där ifrån?
Jag vet ju svaret förstås. Har en massa förnuftiga och logiska svar på den frågan… även känslomässiga… alla sådana som inte går att förneka. Ekorrhjulet är en flitigt använd metafor och alla kan nog identifiera sig i en egen, högst subjektiva bild av hjulet som får en att springa runt, runt, runt som ett armt försöksdjur.
Hur var det nu, jag häll på att söka praktik ja… jag sätter ju inte upp små mål för mig själv…
-       Hitta praktikplats för 13 veckor i Brasilien, gärna på någon världsledande organisations som arbetar med superspännande och viktiga frågor, där konkurrensen är stenhård och platserna få. Japp, det är som gjort för att känna sig liten och svag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar